Leeg je hoofd, lucht je hart
Praten, lachen, klagen of huilen omdat je ouders gescheiden zijn kan hieronder. Andere kinderen en jongeren zaten in dezelfde situatie als jij en hebben dus heel veel wijze raad voor je. Of misschien heb jij wel goede tip voor iemand en wil je reageren onder een berichtje? 💬
4397 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Iemand die mij begrijpt
, jaar
Hi,
Ik heb sinds drie maanden heel lastig met de scheiding van mijn ouders ik weet het sinds eind mei. Ik vind het moeilijk om met mijn gevoelens om te gaan en met mensen er over te praten ik wil er liever niet zelf over beginnen. En als mensen naar me vragen sla ik vaak dicht. Het is gek want de ene kant wil ik dat ze weer terug bij elkaar komen maar, aan de andere kant het is niet meer hetzelfde en het klopt niet meer. Ik wil zo graag terug naar vroeger. Ik ben gewoon heel bang dat ik me nog heel lang zo leeg en alleen voel over een jaar. Op het internet is ook niet veel te vinden behalve jullie site en vriendinnen met gescheiden ouders heb ik niet echt. Waardoor ik nog meer het gevoel van alleen zijn krijg. Ik zou zo graag iemand willen hebben die me begrijpt...
Iemand die mij begrijpt
, jaar
Hi,
Ik heb sinds drie maanden heel lastig met de scheiding van mijn ouders ik weet het sinds eind mei. Ik vind het moeilijk om met mijn gevoelens om te gaan en met mensen er over te praten ik wil er liever niet zelf over beginnen. En als mensen naar me vragen sla ik vaak dicht. Het is gek want de ene kant wil ik dat ze weer terug bij elkaar komen maar, aan de andere kant het is niet meer hetzelfde en het klopt niet meer. Ik wil zo graag terug naar vroeger. Ik ben gewoon heel bang dat ik me nog heel lang zo leeg en alleen voel over een jaar. Op het internet is ook niet veel te vinden behalve jullie site en vriendinnen met gescheiden ouders heb ik niet echt. Waardoor ik nog meer het gevoel van alleen zijn krijg. Ik zou zo graag iemand willen hebben die me begrijpt...
Waar wil ik wonen?
, jaar
Ik heb 2 broertjes en een zusje.
Een jaar geleden gingen mijn ouders officieel uit elkaar. Mijn moeder was 5 jaar vreemdgegaan & dat kwam uit. Ik was echt onwijs kwaad en heb 3 maanden niet tegen mijn moeder gepraat. In die drie maanden moesten wij als kinderen ook kiezen bij wie wij wilde wonen. Ik koos samen met mijn oudste broertje voor mijn vader omdat we boos waren op ma. De jongste 2 mochten zelf niet kiezen dus gingen bij ma. Ik heb heel mijn leven al een slechte band met mijn pa. Heel erg veel ruzie. Bij ons thuis was er nooit veel liefde. Ik kan me niet herinneren dat ik gelukkig thuis was. Toch koos ik voor mijn vader. Ik heb het er echt zo onwijs moeilijk mee gehad. Ik zat gruwelijk slecht in mijn vel (nog steeds) & wist niet meer wat ik aanmoest. Mijn ouders toonde 0,0 inlevingsvermogen en voelde me onwijs eenzaam (nog steeds) 3 maanden na de scheiding kregen beide ouders een nieuwe relatie. Mijn moeder ontmoette een man uit Ede. Daar is zij nu gaan wonen met mijn broertje en zusje, ik vind dat echt heel erg moeilijk en ga er kapot aan. Vooral omdat ik bij mijn vader met z’n nieuwe vriendin niet gelukkig ben & bij mijn ma wel (want de band is heel goed geworden weer). Toch wil ik niet naar Ede gaan want ik raak al mijn vrienden en m’n leven hier kwijt. Maar bij mijn vader blijven wonen is ook geen optie want het word echt alleen maar erger.
Ik ben heel erg beschadigd heel mijn jeugd & ik heb er onwijs veel last van.
Psycholoog heb ik al
Iemand tips?....
Waar wil ik wonen?
, jaar
Ik heb 2 broertjes en een zusje.
Een jaar geleden gingen mijn ouders officieel uit elkaar. Mijn moeder was 5 jaar vreemdgegaan & dat kwam uit. Ik was echt onwijs kwaad en heb 3 maanden niet tegen mijn moeder gepraat. In die drie maanden moesten wij als kinderen ook kiezen bij wie wij wilde wonen. Ik koos samen met mijn oudste broertje voor mijn vader omdat we boos waren op ma. De jongste 2 mochten zelf niet kiezen dus gingen bij ma. Ik heb heel mijn leven al een slechte band met mijn pa. Heel erg veel ruzie. Bij ons thuis was er nooit veel liefde. Ik kan me niet herinneren dat ik gelukkig thuis was. Toch koos ik voor mijn vader. Ik heb het er echt zo onwijs moeilijk mee gehad. Ik zat gruwelijk slecht in mijn vel (nog steeds) & wist niet meer wat ik aanmoest. Mijn ouders toonde 0,0 inlevingsvermogen en voelde me onwijs eenzaam (nog steeds) 3 maanden na de scheiding kregen beide ouders een nieuwe relatie. Mijn moeder ontmoette een man uit Ede. Daar is zij nu gaan wonen met mijn broertje en zusje, ik vind dat echt heel erg moeilijk en ga er kapot aan. Vooral omdat ik bij mijn vader met z’n nieuwe vriendin niet gelukkig ben & bij mijn ma wel (want de band is heel goed geworden weer). Toch wil ik niet naar Ede gaan want ik raak al mijn vrienden en m’n leven hier kwijt. Maar bij mijn vader blijven wonen is ook geen optie want het word echt alleen maar erger.
Ik ben heel erg beschadigd heel mijn jeugd & ik heb er onwijs veel last van.
Psycholoog heb ik al
Iemand tips?....
Alles is nog onduidelijk
, jaar
hoi!
mijn ouders hebben twee weken geleden verteld dat ze gaan scheiden. We hebben nog veel onduidelijkheid over alles en dat vind ik moeilijk. Mijn moeder slaapt nu in de woonkamer en mijn vader op zolder. Hoe lang gaat dit nog duren, voordat we een nieuw huis gevonden hebben en ze allebei gewoon in een bed kunnen slapen?
liefs, Rozemarijn :) :(
Alles is nog onduidelijk
, jaar
hoi!
mijn ouders hebben twee weken geleden verteld dat ze gaan scheiden. We hebben nog veel onduidelijkheid over alles en dat vind ik moeilijk. Mijn moeder slaapt nu in de woonkamer en mijn vader op zolder. Hoe lang gaat dit nog duren, voordat we een nieuw huis gevonden hebben en ze allebei gewoon in een bed kunnen slapen?
liefs, Rozemarijn :) :(
Hoe kan ik het weten?
, jaar
Hoi mijn ouders zijn een jaar gescheiden maar volgens mij heeft mijn moeder een ander weet iemand messchien hoe je kan weten of ze iets hebben?
Hoe kan ik het weten?
, jaar
Hoi mijn ouders zijn een jaar gescheiden maar volgens mij heeft mijn moeder een ander weet iemand messchien hoe je kan weten of ze iets hebben?
Van vader naar moeder en weer terug
, jaar
Ik vind het lastig om te verhuizen van mijn vader naar mijn moeder en terug. Heeft iemand misschien nog een tip.
Van vader naar moeder en weer terug
, jaar
Ik vind het lastig om te verhuizen van mijn vader naar mijn moeder en terug. Heeft iemand misschien nog een tip.
Is het normaal?
, jaar
Is het normaal dat je ouders aggressief worden als je iets niet goed doet?
Is het normaal?
, jaar
Is het normaal dat je ouders aggressief worden als je iets niet goed doet?
Hoe ga ik hier mee om?
, jaar
Hoihoi,
Mijn ouders zijn 7 jaar geleden gescheiden, toen ik 6 was. Ik heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, ondanks ik door de scheiding meer dan 5 keer verhuisd ben. Maar nu merk ik dat ik het lastig vind om er mee om te gaan en het een plekje te geven. Bij mijn moeder gelden ook andere regels dan bij mijn vader, en dat vind ik lastig. Heeft iemand misschien tips hoe ik hier mee om kan gaan? Alvast bedankt!
Hoe ga ik hier mee om?
, jaar
Hoihoi,
Mijn ouders zijn 7 jaar geleden gescheiden, toen ik 6 was. Ik heb er eigenlijk nooit echt problemen mee gehad, ondanks ik door de scheiding meer dan 5 keer verhuisd ben. Maar nu merk ik dat ik het lastig vind om er mee om te gaan en het een plekje te geven. Bij mijn moeder gelden ook andere regels dan bij mijn vader, en dat vind ik lastig. Heeft iemand misschien tips hoe ik hier mee om kan gaan? Alvast bedankt!
Ik wil niet naar mijn vader
, jaar
Ik moet naar me vader maar ik wil hier echt niet heen ik voel me daar niet vrij en heb al woensdag buikpijn als ik daar heen moet en dit vind ik echt niet leuk me moeder zegt als het aan mij lag mag je hier blijven maar me vader zegt dat ik heen MOET en dit vind ik dus echt niet leuk ik verveel me daar dood als ik daar ben! Kan iemand hier iets voor hoe ik kan regelen dat ik niet meer naar me vader moet of dat de regel’s kunnen verander worden?
Ik wil niet naar mijn vader
, jaar
Ik moet naar me vader maar ik wil hier echt niet heen ik voel me daar niet vrij en heb al woensdag buikpijn als ik daar heen moet en dit vind ik echt niet leuk me moeder zegt als het aan mij lag mag je hier blijven maar me vader zegt dat ik heen MOET en dit vind ik dus echt niet leuk ik verveel me daar dood als ik daar ben! Kan iemand hier iets voor hoe ik kan regelen dat ik niet meer naar me vader moet of dat de regel’s kunnen verander worden?
Schuldig voelen
, jaar
Hoi,
Mijn moeder heeft een nieuwe vriend en mijn vader is daar heel boos om en hij praat heel lelijk over hem. Hij zegt dat we niet in de buurt mogen komen van hem en dat we dan zijn kinderen niet meer zijn. Eigenlijk vind ik de nieuwe vriend van mijn moeder heel aardig. Ik voel me dan heel slecht tegenover mijn vader. Wat moet ik doen?
Groetjes
Schuldig voelen
, jaar
Hoi,
Mijn moeder heeft een nieuwe vriend en mijn vader is daar heel boos om en hij praat heel lelijk over hem. Hij zegt dat we niet in de buurt mogen komen van hem en dat we dan zijn kinderen niet meer zijn. Eigenlijk vind ik de nieuwe vriend van mijn moeder heel aardig. Ik voel me dan heel slecht tegenover mijn vader. Wat moet ik doen?
Groetjes
Ma alleen thuis
, jaar
Hoii, mijn ouders zijn iets minder dan een jaar uit elkaar en ik zit nu bij me ma maar mijn vader heeft en nieuwe vriendin en zij zal het leuk vinden als ik daar en keer heen zal gaan maar ik weet niet wat ik moet doen het voelt kut als ik daar heen ga en me ma alleen thuis laat
Ma alleen thuis
, jaar
Hoii, mijn ouders zijn iets minder dan een jaar uit elkaar en ik zit nu bij me ma maar mijn vader heeft en nieuwe vriendin en zij zal het leuk vinden als ik daar en keer heen zal gaan maar ik weet niet wat ik moet doen het voelt kut als ik daar heen ga en me ma alleen thuis laat

4