Logo Villa pinedo small

Forum speciaal voor gescheiden ouders

Heb je een vraag over hoe jouw kinderen het ervaren om op te groeien met gescheiden ouders? Deel ‘m hier! Jongeren die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt, reageren vanuit hun kindperspectief op jouw bericht. Zij weten hoe het voelt en delen graag hun eigen ervaringen met jou. Let op: ze kunnen alleen reageren op vragen die gaan over kinderen.

Onderwerp 👉

1839 vragen

Sorteer op

Zoek op het Forum naar vragen van anderen

Dat hij het fijn heeft

Moeder, 45 jaar

Mijn ex en ik zijn nu 2 jaar gescheiden, en onze zoon (nu 13 jaar) woont 50/50 bei ons allebei. Ik ben toen verhuizd omdat mijn ex al jaren drinkt, en meerdere depressies (down periodes) heefd gehad. Toen ik verhuizde is hij gestopt met drinken, en heefd dat 1 jaar vol gehouden. Nu is hij langzaam weer gaan drinken, en ik ben bang dat hij langzaam weer somberder word. Dan wordt mijn ex ook meer prikkelbaar, en zonder energie om iets te doen behalve voor de TV te hangen. Ik woon nu met een nieuwe man samen, en mijn zoon kan daar het heel goed me vinden. Hij straalt helemaal als mijn nieuwe man naar huis komt, en die twee kunnen heel goed met elkaal opschieten. Dus ik weet in ieder geval dat hij het bij mij goed heeft. Hier heefd hij ook een hobby die wij graag delen, terwijl zijn vader hem met tegenzin daar naartoe breng. Ik weet dat zijn vader wel trots op hem is, maar voor onze scheiding deed hij ook nooit vader-zoon dingen met hem. Dat heeft hij een tijd wel gedaan naa de scheiding, maar nu steeds minder. Mijn ex valt dus langzaam terug naar zijn oude patroon. Ik wil graag dat mijn zoon contact blijft houden met zijn vader, maar vooral dat hij het fijn heefd. Nu maak ik mij een beetje zorgen dat mijn zoon het bij mijn ex het steeds minder fijn heefd. Maar ik weet dat het lastig kan zijn om als 13-jarige te zeggen dat hij een andere verdeling dan de huidige 50/50 . Hoe kan ik achter komen, hoe hij het echt beleefd bij zijn vader? En hoe kan ik hem helpen om aan te geven als hij het anders wil. Ik wil dit ook niet dwingen en iedere week vragen, want misschien vind hij mijn vragen ook niet fijn? Hebben jullie enige advies voor mij?

Dat hij het fijn heeft

Moeder, 45 jaar

Mijn ex en ik zijn nu 2 jaar gescheiden, en onze zoon (nu 13 jaar) woont 50/50 bei ons allebei. Ik ben toen verhuizd omdat mijn ex al jaren drinkt, en meerdere depressies (down periodes) heefd gehad. Toen ik verhuizde is hij gestopt met drinken, en heefd dat 1 jaar vol gehouden. Nu is hij langzaam weer gaan drinken, en ik ben bang dat hij langzaam weer somberder word. Dan wordt mijn ex ook meer prikkelbaar, en zonder energie om iets te doen behalve voor de TV te hangen. Ik woon nu met een nieuwe man samen, en mijn zoon kan daar het heel goed me vinden. Hij straalt helemaal als mijn nieuwe man naar huis komt, en die twee kunnen heel goed met elkaal opschieten. Dus ik weet in ieder geval dat hij het bij mij goed heeft. Hier heefd hij ook een hobby die wij graag delen, terwijl zijn vader hem met tegenzin daar naartoe breng. Ik weet dat zijn vader wel trots op hem is, maar voor onze scheiding deed hij ook nooit vader-zoon dingen met hem. Dat heeft hij een tijd wel gedaan naa de scheiding, maar nu steeds minder. Mijn ex valt dus langzaam terug naar zijn oude patroon. Ik wil graag dat mijn zoon contact blijft houden met zijn vader, maar vooral dat hij het fijn heefd. Nu maak ik mij een beetje zorgen dat mijn zoon het bij mijn ex het steeds minder fijn heefd. Maar ik weet dat het lastig kan zijn om als 13-jarige te zeggen dat hij een andere verdeling dan de huidige 50/50 . Hoe kan ik achter komen, hoe hij het echt beleefd bij zijn vader? En hoe kan ik hem helpen om aan te geven als hij het anders wil. Ik wil dit ook niet dwingen en iedere week vragen, want misschien vind hij mijn vragen ook niet fijn? Hebben jullie enige advies voor mij?

Thuis voelen

Judith, 46 jaar

Ik vind het zo moeilijk om het kort te beschrijven. We zijn nu inmiddels meer dan 3jr gescheiden. Na 2wkn had mijn ex al een jieuwe vriendin en 1wk later moesten onze 4kinderen gezellig met haar en haar 2 kinderen, gezellig gourmette op 2de kerstdag. We kende haar allemaal al verschillende jaren waardoor zei dit allemaal heel normaal vonden zonder te vragen aan de kinderen wat zei ervan vonden. Uiteindelijk zijn er in een 6mnd tijd onschuldige maar ook wel akelige dingen gebeurt waardoor de oudste amper nog contact heeft. De tweede heeft 1,5jr bij haar vader en vriendin gewoont (wilde toen geen contact met mij omdat ik een poging tot zelfdoding had gedaan wazrvoor ik 1wk ben opgenomen op een psychiatrische afdeling) maar ook zij heeft nu al meer dan 1jr geen contact meer met haar vader. Beide meiden hebben alles geprobeerd om het contact te herstellen. Maar vader wil geen kant uit. Ik mag ook geen contact meer met hem opnemen sinds mijn opname. Deze keuze werd in die tijd gemaakt omdat dit toen beter zou zijn. Nu bijna 2jr later blijft hij dit argument gebruiken zodat ik niet persoonlijk met hem kan spreken. Ons derde kind gaat ook steeds minder naar hem toe omdat hij zich niet thuis voelt bij hem en haar. Hij ging om het weekend en al snel ging hij dan in dat weekend ook 1x logeren bij een vriend om niet daar te hoeven zijn. De jongste gaat alleen om de week op zondag van 2 tot 8uur. Dit omdat er hier in huis iets was voorgevallen tussen de twee jongste en na dit te hebben besproken met hem en haar, zijn vriendin besloot dat onze dochter daar niet meer mocht slapen. Over dit voorval is nooit meer gesproken of navraag over gedaan en tot op heden heeft zij daar dus ook nooit meer geslapen. Wat dat voorval betreft, wie hier fout in zou kunnen zijn is nooit bekend geworden dus de geruchten dat ze onze jongste niet graag zou mogen werd toen bevestigd. Ik wilde zelf al jaren scheiden van hem. Maar dit puur uit liefde. Ik kon hem niet geven wat hij verdiende en wat de opvoeding betreft lagen we ook niet op een lijn. We hebben samen voor onze 4 prachtige kinderen gekozen en tijdens het opstellen van het ouderschapsplan zouden we samen voor hen blijven zorgen. Maar nog voor de handtekening werd geplaatst door de rechtbank klopte er al weinig van al die gemaakte afspraken. Ik wil zo graag dat onze kinderen zich net zo thuis voelen bij hem als hij mij. Dat ik problemen of andere zaken die de kinderen aangaan kan overleggen met hem. Maar ik weet niet hoe dit aan te pakken. En of ik er überhaupt iets aan kan doen. Door dit alles wordt er in mijn huis vaak genoeg negatief over vader gesproken. Ik ga hem in dit gedrag ook niet goed praten maar sluit wel altijd af met, ik weet zeker dat hij veel van jullie houdt? De kinderen geven zijn vriendin de schuld van zijn gedrag wat ik tot op zekere hoogte ook wel weet. Maar dat hij zijn nieuwe vriendin kiest voor zijn eigen kinderen vind ik zo raar zo ongelofelijk. En dat zou ik voor de kinderen nou zo graag duidelijk willen hebben hoe of wat dit veroorzaakt. Nu zegt hij tegen de 2 oudste bv dat het hun eigen schuld is? En als ze daarover uitleg willen dan is zijn antwoord dat weten jullie wel. Ik kan voorbeelden blijven aanhalen maar wat doe ik eraan. Ik kan bij hem geen verhaal halen want hij wil geen contact. De kinderen zeggen laat het maar zo, maar ik zie hun pijn?

Thuis voelen

Judith, 46 jaar

Ik vind het zo moeilijk om het kort te beschrijven. We zijn nu inmiddels meer dan 3jr gescheiden. Na 2wkn had mijn ex al een jieuwe vriendin en 1wk later moesten onze 4kinderen gezellig met haar en haar 2 kinderen, gezellig gourmette op 2de kerstdag. We kende haar allemaal al verschillende jaren waardoor zei dit allemaal heel normaal vonden zonder te vragen aan de kinderen wat zei ervan vonden. Uiteindelijk zijn er in een 6mnd tijd onschuldige maar ook wel akelige dingen gebeurt waardoor de oudste amper nog contact heeft. De tweede heeft 1,5jr bij haar vader en vriendin gewoont (wilde toen geen contact met mij omdat ik een poging tot zelfdoding had gedaan wazrvoor ik 1wk ben opgenomen op een psychiatrische afdeling) maar ook zij heeft nu al meer dan 1jr geen contact meer met haar vader. Beide meiden hebben alles geprobeerd om het contact te herstellen. Maar vader wil geen kant uit. Ik mag ook geen contact meer met hem opnemen sinds mijn opname. Deze keuze werd in die tijd gemaakt omdat dit toen beter zou zijn. Nu bijna 2jr later blijft hij dit argument gebruiken zodat ik niet persoonlijk met hem kan spreken. Ons derde kind gaat ook steeds minder naar hem toe omdat hij zich niet thuis voelt bij hem en haar. Hij ging om het weekend en al snel ging hij dan in dat weekend ook 1x logeren bij een vriend om niet daar te hoeven zijn. De jongste gaat alleen om de week op zondag van 2 tot 8uur. Dit omdat er hier in huis iets was voorgevallen tussen de twee jongste en na dit te hebben besproken met hem en haar, zijn vriendin besloot dat onze dochter daar niet meer mocht slapen. Over dit voorval is nooit meer gesproken of navraag over gedaan en tot op heden heeft zij daar dus ook nooit meer geslapen. Wat dat voorval betreft, wie hier fout in zou kunnen zijn is nooit bekend geworden dus de geruchten dat ze onze jongste niet graag zou mogen werd toen bevestigd. Ik wilde zelf al jaren scheiden van hem. Maar dit puur uit liefde. Ik kon hem niet geven wat hij verdiende en wat de opvoeding betreft lagen we ook niet op een lijn. We hebben samen voor onze 4 prachtige kinderen gekozen en tijdens het opstellen van het ouderschapsplan zouden we samen voor hen blijven zorgen. Maar nog voor de handtekening werd geplaatst door de rechtbank klopte er al weinig van al die gemaakte afspraken. Ik wil zo graag dat onze kinderen zich net zo thuis voelen bij hem als hij mij. Dat ik problemen of andere zaken die de kinderen aangaan kan overleggen met hem. Maar ik weet niet hoe dit aan te pakken. En of ik er überhaupt iets aan kan doen. Door dit alles wordt er in mijn huis vaak genoeg negatief over vader gesproken. Ik ga hem in dit gedrag ook niet goed praten maar sluit wel altijd af met, ik weet zeker dat hij veel van jullie houdt? De kinderen geven zijn vriendin de schuld van zijn gedrag wat ik tot op zekere hoogte ook wel weet. Maar dat hij zijn nieuwe vriendin kiest voor zijn eigen kinderen vind ik zo raar zo ongelofelijk. En dat zou ik voor de kinderen nou zo graag duidelijk willen hebben hoe of wat dit veroorzaakt. Nu zegt hij tegen de 2 oudste bv dat het hun eigen schuld is? En als ze daarover uitleg willen dan is zijn antwoord dat weten jullie wel. Ik kan voorbeelden blijven aanhalen maar wat doe ik eraan. Ik kan bij hem geen verhaal halen want hij wil geen contact. De kinderen zeggen laat het maar zo, maar ik zie hun pijn?

Niet thuis

esther, 42 jaar

10 jaar terug ben ik gescheiden wegens zijn nieuwe liefde. Paar nieuwe liefdes later is hij getrouwd en samen kregen ze nog een kindje. Nu de kinderen pubers zijn ( 14 + ) hebben ze geen zin meer om naar hun vader te gaan . Mijn oudste gaat al niet meer de " verplichte" weekenden en de andere twee hebben laten weten ook geen zin meer te hebben Er is geen klik met zijn vrouw en de kleine daar krijgt veel aandacht van hun vader. De kinderen mogen ook niet mee op vakantie want dat is te duur. Ondertussen worden er wel vakantiefoto's online gedeeld met de kinderen. Elke keer als het papa weekend is zijn de jongens op donderdag al verdrietig en gestressd en ze komen dan zondag van slag thuis en dit duurt ook een paar dagen voor het over is. Ik heb al een keer aan de bel getrokken en na een interventie van maatschappelijk werk ging het even wat beter maar voor korte duur. Het is dus niet dat ze geen contact meer willen maar dat ze niet verplicht zijn om te MOETEN gaan. Zelf heb ik al die tijd geen partner gehad. Ik zit er erg mee en het maakt me erg verdrietig dat ze zich niet thuis voelen daar. Ze hebben het gevoel dat ze op visite zijn. Zelf heb ik wederom aan de bel getrokken en via maatschappelijk werk komt er weer een gesprek met de jongens en hun vader. Dit hele gebeuren zorgt voor bijzonder veel slapeloze nachten bij mij en dat ik me echt beetje ziek voel ervan. Als ik er wat van zeg ben ik een jaloerse ex .. als ik niks zeg val ik mijn kinderen af. Ik heb het lang volgehouden dat ze MOESTEN gaan maar ik kan het niet meer opbrengen. Ze worden groter en hebben steeds meer hun eigen leven. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet...

Niet thuis

esther, 42 jaar

10 jaar terug ben ik gescheiden wegens zijn nieuwe liefde. Paar nieuwe liefdes later is hij getrouwd en samen kregen ze nog een kindje. Nu de kinderen pubers zijn ( 14 + ) hebben ze geen zin meer om naar hun vader te gaan . Mijn oudste gaat al niet meer de " verplichte" weekenden en de andere twee hebben laten weten ook geen zin meer te hebben Er is geen klik met zijn vrouw en de kleine daar krijgt veel aandacht van hun vader. De kinderen mogen ook niet mee op vakantie want dat is te duur. Ondertussen worden er wel vakantiefoto's online gedeeld met de kinderen. Elke keer als het papa weekend is zijn de jongens op donderdag al verdrietig en gestressd en ze komen dan zondag van slag thuis en dit duurt ook een paar dagen voor het over is. Ik heb al een keer aan de bel getrokken en na een interventie van maatschappelijk werk ging het even wat beter maar voor korte duur. Het is dus niet dat ze geen contact meer willen maar dat ze niet verplicht zijn om te MOETEN gaan. Zelf heb ik al die tijd geen partner gehad. Ik zit er erg mee en het maakt me erg verdrietig dat ze zich niet thuis voelen daar. Ze hebben het gevoel dat ze op visite zijn. Zelf heb ik wederom aan de bel getrokken en via maatschappelijk werk komt er weer een gesprek met de jongens en hun vader. Dit hele gebeuren zorgt voor bijzonder veel slapeloze nachten bij mij en dat ik me echt beetje ziek voel ervan. Als ik er wat van zeg ben ik een jaloerse ex .. als ik niks zeg val ik mijn kinderen af. Ik heb het lang volgehouden dat ze MOESTEN gaan maar ik kan het niet meer opbrengen. Ze worden groter en hebben steeds meer hun eigen leven. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet...

Eerlijkheid boven alles

, jaar

Sinds 6 weken is duidelijk dat mijn vrouw en ik uit elkaar gaan. Onze zoons van 4 en 7 weten dit nu 4 weken. Ik woon niet meer thuis en mijn zoons zie ik minder, maar wel met meer aandacht. De reden dat we uit elkaar gaan is dat de relatie met mijn vrouw niet meer voedend bleek, de patronen waar we inzaten waren onprettig voor beiden. Ik ga mijn leven ga delen met een nieuwe vrouw (die al 2 jaar in mijn leven is, zonder dat dit een relatie was trouwens). De kinderen weten dat ik niet meer verliefd ben op mama, maar niet van het bestaan van mijn nieuwe liefde. Nu vind ik dat ik eerlijk moet en wil zijn over het bestaan van deze vrouw. In het dorp waar we wonen weet iedereen van deze situatie en ik wil niet dat mijn zoons van andere kinderen horen dat er een andere partner in het spel is. Ze moeten dat van mij/ons horen. Ik wil ook dat ze me kunnen blijven vertrouwen (de scheiding heeft al genoeg schade aangericht op gebied van vertrouwen). Ik zie mijn nieuwe liefde vaker, ben regelmatig bij haar en wil niet liegen tegen mijn kinderen als ze me vragen waar ik ben (aan de telefoon, of via beeldbellen). Mijn oudste zoon voelt ook iets aan, hij heeft al 3x in 2 weken gevraagd of er een stiefpapa en stiefmama komen. Mijn idee is dat het tijd is hen te vertellen dat dit speelt, eerlijk te zijn. Ook al is dit pijnlijk voor mijn vrouw, die de klap van de scheiding nog aan het verwerken is (het was mijn initiatief nl. en niet haar wens), als onze zoons gaan vragen wie de nieuwe vrouw is, foto willen zien, mee willen om haar te ontmoeten (geen idee of ze zo enthousiast zullen zijn, maar dat zou kunnen gebeuren en dat is dan misschien wel nog pijnlijker voor mij ex-vrouw. Mijn dilemma: eerlijkheid boven alles en het mijn zoons na 6 wekn het nu vertellen of nog even wachten (en waarom dan?)? Wat is jullie mening hierover?

Eerlijkheid boven alles

, jaar

Sinds 6 weken is duidelijk dat mijn vrouw en ik uit elkaar gaan. Onze zoons van 4 en 7 weten dit nu 4 weken. Ik woon niet meer thuis en mijn zoons zie ik minder, maar wel met meer aandacht. De reden dat we uit elkaar gaan is dat de relatie met mijn vrouw niet meer voedend bleek, de patronen waar we inzaten waren onprettig voor beiden. Ik ga mijn leven ga delen met een nieuwe vrouw (die al 2 jaar in mijn leven is, zonder dat dit een relatie was trouwens). De kinderen weten dat ik niet meer verliefd ben op mama, maar niet van het bestaan van mijn nieuwe liefde. Nu vind ik dat ik eerlijk moet en wil zijn over het bestaan van deze vrouw. In het dorp waar we wonen weet iedereen van deze situatie en ik wil niet dat mijn zoons van andere kinderen horen dat er een andere partner in het spel is. Ze moeten dat van mij/ons horen. Ik wil ook dat ze me kunnen blijven vertrouwen (de scheiding heeft al genoeg schade aangericht op gebied van vertrouwen). Ik zie mijn nieuwe liefde vaker, ben regelmatig bij haar en wil niet liegen tegen mijn kinderen als ze me vragen waar ik ben (aan de telefoon, of via beeldbellen). Mijn oudste zoon voelt ook iets aan, hij heeft al 3x in 2 weken gevraagd of er een stiefpapa en stiefmama komen. Mijn idee is dat het tijd is hen te vertellen dat dit speelt, eerlijk te zijn. Ook al is dit pijnlijk voor mijn vrouw, die de klap van de scheiding nog aan het verwerken is (het was mijn initiatief nl. en niet haar wens), als onze zoons gaan vragen wie de nieuwe vrouw is, foto willen zien, mee willen om haar te ontmoeten (geen idee of ze zo enthousiast zullen zijn, maar dat zou kunnen gebeuren en dat is dan misschien wel nog pijnlijker voor mij ex-vrouw. Mijn dilemma: eerlijkheid boven alles en het mijn zoons na 6 wekn het nu vertellen of nog even wachten (en waarom dan?)? Wat is jullie mening hierover?

Helemaal geen zin

, 42 jaar

We zijn intussen bijna zes jaar uit elkaar. Mijn drie kinderen zijn op dit moment op ski vakantie met hun vader. Mijn dochter geeft aan er zin in te hebben, maar zegt tegen een vriendin dat ze het verschrikkelijk vindt en helemaal geen zin heeft in de vakantie. Ze is 13 jaar. Ik weet niet goed wat ik hier mee moet.

Helemaal geen zin

, 42 jaar

We zijn intussen bijna zes jaar uit elkaar. Mijn drie kinderen zijn op dit moment op ski vakantie met hun vader. Mijn dochter geeft aan er zin in te hebben, maar zegt tegen een vriendin dat ze het verschrikkelijk vindt en helemaal geen zin heeft in de vakantie. Ze is 13 jaar. Ik weet niet goed wat ik hier mee moet.

Hij wil geen contact

, 41 jaar

Mijn zoon van 14 wil geen contact met zijn vader. In het ouderschapsplan staat ook dat hij aangeeft of hij contact wil. Zijn vader respecteert deze keuze helaas niet. Na meer dan 3 jaar niets van zich gehoord te laten hebben wil hij nu mijn zoon dwingen om bij hem te komen. Mijn zoon heeft weer aangegeven dat absoluut niet te willen. De vader verkondigd dat ik als moeder het contact tegenwerk. Maar ik ben steeds met mijn zoon in gesprek geweest over wat hij met zijn vader wil. Mijn zoon heeft al bijna 3 jaar de wens om zijn achternaam te veranderen. Maar de vader zal dit tegenhouden helaas. Wat kan mijn zoon ondernemen om zije vader zij n standpunt voor eens en altijd duidelijk te maken? Hij heeft het hem persoonlijk laten weten en via de rechter en bij meer instanties waar hij dat zelf verklaard heeft en waar dus zwart op wit staat dat hij geen contact meer wil. Er is nogal wat gebeurd wat de reden is dat hij geen contact meer wil. Wat is voor hem de beste manier ?

Hij wil geen contact

, 41 jaar

Mijn zoon van 14 wil geen contact met zijn vader. In het ouderschapsplan staat ook dat hij aangeeft of hij contact wil. Zijn vader respecteert deze keuze helaas niet. Na meer dan 3 jaar niets van zich gehoord te laten hebben wil hij nu mijn zoon dwingen om bij hem te komen. Mijn zoon heeft weer aangegeven dat absoluut niet te willen. De vader verkondigd dat ik als moeder het contact tegenwerk. Maar ik ben steeds met mijn zoon in gesprek geweest over wat hij met zijn vader wil. Mijn zoon heeft al bijna 3 jaar de wens om zijn achternaam te veranderen. Maar de vader zal dit tegenhouden helaas. Wat kan mijn zoon ondernemen om zije vader zij n standpunt voor eens en altijd duidelijk te maken? Hij heeft het hem persoonlijk laten weten en via de rechter en bij meer instanties waar hij dat zelf verklaard heeft en waar dus zwart op wit staat dat hij geen contact meer wil. Er is nogal wat gebeurd wat de reden is dat hij geen contact meer wil. Wat is voor hem de beste manier ?

Hartverscheurend

Saskia, jaar

Ik ben sinds 3 jaar gescheiden. Al die tijd leek het redelijk goed te gaan met mijn dochter van nu 10 jaar. Maar ze krijgt steeds meer moeite met het feit dat we gescheiden zijn. Ze gaat om het weekend naar haar vader, dat afscheid op de zondagavond is hartverscheurend! Ze loopt nu bij een kindercoach, maar dat is meer voor haar onzekerheid/faalangst. Voor een buddy is ze nog te jong. Ik merk dat ze het er graag over wil hebben maar liever niet met mij (wil mij er niet mee "lastig" vallen), ze is geen prater, dus ik moedig dat aan door te zeggen dat ze haar verdriet/vragen gerust kan delen met haar vriendin of misschien zelfs met haar juf. Iemand een idee waar ik met haar naar toe zou kunnen gaan? In heb begin is ze een tijdje bij een kinderpsycholoog geweest, maar dat leverde eigenlijk niks op. Of gewoon tips zijn ook zeer welkom!

Hartverscheurend

Saskia, jaar

Ik ben sinds 3 jaar gescheiden. Al die tijd leek het redelijk goed te gaan met mijn dochter van nu 10 jaar. Maar ze krijgt steeds meer moeite met het feit dat we gescheiden zijn. Ze gaat om het weekend naar haar vader, dat afscheid op de zondagavond is hartverscheurend! Ze loopt nu bij een kindercoach, maar dat is meer voor haar onzekerheid/faalangst. Voor een buddy is ze nog te jong. Ik merk dat ze het er graag over wil hebben maar liever niet met mij (wil mij er niet mee "lastig" vallen), ze is geen prater, dus ik moedig dat aan door te zeggen dat ze haar verdriet/vragen gerust kan delen met haar vriendin of misschien zelfs met haar juf. Iemand een idee waar ik met haar naar toe zou kunnen gaan? In heb begin is ze een tijdje bij een kinderpsycholoog geweest, maar dat leverde eigenlijk niks op. Of gewoon tips zijn ook zeer welkom!

Wanneer weer samen

, 43 jaar

Mijn kind is 6 jaar jongen hij vraagt altijd als hij bij mij is wanneer komen mamma en ik weer samen ik heb gezegd dat mamma en papa hebben ruzie maar hij wil dat niet begrijpen wat moet ik tegen mijn zoon zeggen Mvg Varrinder vader

Wanneer weer samen

, 43 jaar

Mijn kind is 6 jaar jongen hij vraagt altijd als hij bij mij is wanneer komen mamma en ik weer samen ik heb gezegd dat mamma en papa hebben ruzie maar hij wil dat niet begrijpen wat moet ik tegen mijn zoon zeggen Mvg Varrinder vader

Geen co-ouderschap meer

Rob, jaar

goedendag ik heb een vraag wij hebben 2 kinderen en hebben een co ouderschap regeling nu is het zo dat mijn zoon van bijna 12 nu wil hij niet meet in co ouderschap leven hij wil maar een keer per 14 dagen een weekend naar zijn moeder toe en de dochter is 9 heeft nog geen klachten hierover wat en hoe kan ik het beste handelen met vriendelijk groet Rob

Geen co-ouderschap meer

Rob, jaar

goedendag ik heb een vraag wij hebben 2 kinderen en hebben een co ouderschap regeling nu is het zo dat mijn zoon van bijna 12 nu wil hij niet meet in co ouderschap leven hij wil maar een keer per 14 dagen een weekend naar zijn moeder toe en de dochter is 9 heeft nog geen klachten hierover wat en hoe kan ik het beste handelen met vriendelijk groet Rob

Het beste

M, 42 jaar

Hallo allemaal.Mijn man is in oktober officiëel van mij gescheiden..Dit is niet mijn keuze geweest. Daarvoor was hij al uit huis. Ik ben achtergelaten met 11 kinderen waarvan de oudste 22 getrouwd is en 1 kindje heeft. En een zoon van 18 die niet meer.thuis woont. De jongste is 3. Hij had van de 1 op andere dag geen gevoelens meer voor.mij. Twee maanden geleden heeft hij mij verteld.dat hij een relatie had met een collega, waar hij vorig jaar ook al een relatie mee had gehad. Zij is een vrijgezel. Dat doet mij erg veel pijn. Nu hoorde ik van de jongste kinderen dat hij verteld heeft dat hij weer met met die vrouw omgaat waar hij vorig jaar die relatie mee had. En dat ze haar vaker gaan zien.Afgelopen zaterdag was ze even langs geweest om.wat te brengen. Dat heeft mn ex verteld toen hij de kinderen thuis kwam brengen. Hoe moet ik hier mee omgaan. De oudste 6 gaan al niet meer naar hun vader toe. Ze hebben het er beel erg moeilijk mee met de scheiding. En de jongste kinderen vinden het ook absoluut niet leuk. Ik heb al aan de hulpberlening laten weten dat ik voorlopig rust wil. En niet geconfronteerd wil worden met nieuwe relatie. De ots is ook vorige week afgelopen. Ik wil voor mn kinderen een veilige haven creëren. Ik heb gevraagd voor begrip en respekt. Dat had ik gekregen van ex en hulpverlening..En nu zegt ex dat hij dat niet gezegd heeft. Ik vindt het een moeilijke situatie. Hulpverlening hebben we nog in huis. Een zoom van 11 heeft adhd/pddnos. En voor de andere kinderen zijn er ook.genoeg zorgen. De jongste 5 kinderen gaan om de.zaterdag naar vader en om de vrijdagmiddag uit school. Wat moet.ik doen wat het beste is?

Het beste

M, 42 jaar

Hallo allemaal.Mijn man is in oktober officiëel van mij gescheiden..Dit is niet mijn keuze geweest. Daarvoor was hij al uit huis. Ik ben achtergelaten met 11 kinderen waarvan de oudste 22 getrouwd is en 1 kindje heeft. En een zoon van 18 die niet meer.thuis woont. De jongste is 3. Hij had van de 1 op andere dag geen gevoelens meer voor.mij. Twee maanden geleden heeft hij mij verteld.dat hij een relatie had met een collega, waar hij vorig jaar ook al een relatie mee had gehad. Zij is een vrijgezel. Dat doet mij erg veel pijn. Nu hoorde ik van de jongste kinderen dat hij verteld heeft dat hij weer met met die vrouw omgaat waar hij vorig jaar die relatie mee had. En dat ze haar vaker gaan zien.Afgelopen zaterdag was ze even langs geweest om.wat te brengen. Dat heeft mn ex verteld toen hij de kinderen thuis kwam brengen. Hoe moet ik hier mee omgaan. De oudste 6 gaan al niet meer naar hun vader toe. Ze hebben het er beel erg moeilijk mee met de scheiding. En de jongste kinderen vinden het ook absoluut niet leuk. Ik heb al aan de hulpberlening laten weten dat ik voorlopig rust wil. En niet geconfronteerd wil worden met nieuwe relatie. De ots is ook vorige week afgelopen. Ik wil voor mn kinderen een veilige haven creëren. Ik heb gevraagd voor begrip en respekt. Dat had ik gekregen van ex en hulpverlening..En nu zegt ex dat hij dat niet gezegd heeft. Ik vindt het een moeilijke situatie. Hulpverlening hebben we nog in huis. Een zoom van 11 heeft adhd/pddnos. En voor de andere kinderen zijn er ook.genoeg zorgen. De jongste 5 kinderen gaan om de.zaterdag naar vader en om de vrijdagmiddag uit school. Wat moet.ik doen wat het beste is?