Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4397 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Lastig om te gaan

, jaar

Ik vind het soms lastig om naar mijn vader te gaan, omdat ik bang ben dat ik het niet leuk ga hebben (soms) en daarom wil ik dus eigenlijk bij mijn moeder blijven. Hebben jullie tips voor mij?

Lastig om te gaan

, jaar

Ik vind het soms lastig om naar mijn vader te gaan, omdat ik bang ben dat ik het niet leuk ga hebben (soms) en daarom wil ik dus eigenlijk bij mijn moeder blijven. Hebben jullie tips voor mij?

Ik vind het moeilijk

, jaar

Ik vind het moeilijk om leuk naar papa te gaan hebben jullie tips

Ik wil meer contact

, jaar

Hoi ik wil graag meer contact met mijn vader, maar het komt steeds van mijn kant. Ik wil dat graag tegen hem zeggen maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips?

Ik wil meer contact

, jaar

Hoi ik wil graag meer contact met mijn vader, maar het komt steeds van mijn kant. Ik wil dat graag tegen hem zeggen maar ik weet niet hoe. Heeft iemand tips?

Om de week van huis veranderen

, jaar

Ben ik de enige die het moeilijk vindt om om de week van huis te veranderen?

Hoe moet ik het zeggen?

, jaar

Sinds een paar maanden heeft mijn moeder een neiuwe vriend. Die is heel aardig en ik kan het prima met hem vinden, alleen is er iets wat me echt stoort. Ze zitten vaak te zoenen, knuffelen en weet ik veel wat voor n shit te doen terwijl ik er letterlijk naast zit. Laatst gingen ze ‘s avonds een wandeling maken en dan zeggen ze ‘we gaan even uhh hahahaha... wandelen 😉😉😉😉. Sorry maar HUUH?!?! Ik word hier zo ongemakkelijk van maar merk dat mijn eigen beeld over seks daar ook lijd. Maar ik weet gewoon niet hoe ik dit tegen ze moet zeggen.

Hoe moet ik het zeggen?

, jaar

Sinds een paar maanden heeft mijn moeder een neiuwe vriend. Die is heel aardig en ik kan het prima met hem vinden, alleen is er iets wat me echt stoort. Ze zitten vaak te zoenen, knuffelen en weet ik veel wat voor n shit te doen terwijl ik er letterlijk naast zit. Laatst gingen ze ‘s avonds een wandeling maken en dan zeggen ze ‘we gaan even uhh hahahaha... wandelen 😉😉😉😉. Sorry maar HUUH?!?! Ik word hier zo ongemakkelijk van maar merk dat mijn eigen beeld over seks daar ook lijd. Maar ik weet gewoon niet hoe ik dit tegen ze moet zeggen.

Wat verandert er als ik 18 ben?

, jaar

Hallo, Ik ben 17 jaar en ik vraag me af wat er gaat veranderen als ik 18 ben met gescheiden ouders. Ik vraag me af of ik dan af ben van de ''regels'' ( het convenant). Of dat het tot me 21te is. en qua geld wat er gaat veranderen, of dingen die u misschien wel weet en ik niet! groetjes Finette.

Wat verandert er als ik 18 ben?

, jaar

Hallo, Ik ben 17 jaar en ik vraag me af wat er gaat veranderen als ik 18 ben met gescheiden ouders. Ik vraag me af of ik dan af ben van de ''regels'' ( het convenant). Of dat het tot me 21te is. en qua geld wat er gaat veranderen, of dingen die u misschien wel weet en ik niet! groetjes Finette.

Moeilijk om naar papa te gaan

, jaar

Ik vind het moeilijk om leuk naar papa te gaan hebben jullie tips

Vragen over geld

, jaar

als mijn vader niet voldoende geld geeft aan mijn moeder terwijl hij dat wel moet doen alleen mijn moeder vind het lastig om te vragen of hij het geld wilt overmaken

Vragen over geld

, jaar

als mijn vader niet voldoende geld geeft aan mijn moeder terwijl hij dat wel moet doen alleen mijn moeder vind het lastig om te vragen of hij het geld wilt overmaken

Ruzie met mijn stiefvader

, jaar

Ik heb dus al jaren ruzie met mijn stiefvader. Vroeger voor dat mijn kleine broer (kind van echte mama en stiefpapa) geboren werd was er nooit een probleem. ik was namelijk een super actief kindje met ADHD. Hij behandelde mij altijd als zijn eigen zoon tot dat mijn broertje geboren werd. Toen veranderen alles. Ik werd helemaal aan de kant geduwd zelfs nu nog. Altijd als ik iets vraag is het te veel voor hem, het is ook altijd mijn schuld als er thuis iets gebeurd. Als mijn kleinere broer iets slecht over me zegt of me uit daagt dan doet hij alsof er niets gebeurd, maar als ik dan iets terug zeg krijg ik direct commentaar en is er direct ruzie en dan zegt hij me dat ik geen respect heb en dat ik een super slechte invloed heb op mijn kleine broer. Ik krijg ook altijd te horen als er ruzie is dat ik later niets zal bereiken en dat ik veel zwarte sneeuw zal zien in mijn latere leven. Hij verwacht van mij respect maar ik vind dat respect van beide kanten moet komen, maar wat hij me dan in mijn gezicht altijd zegt is "ik moet jou geen respect tonen jij woont onder mijn dak" Sorry maar dat vind ik echt niet kunnen. Zijn vader (niet mijn echte opa) behandelen mij wel als zijn kleinkind ook al was ik dat niet. Dat is totaal niet het geval bij mijn stiefvader. Hij is nu al 12 jaar samen met mijn echte moeder maar alsnog wordt ik niet behandeld als zijn kind maar gewoon als een stuk kak als ik het zo mag verwoorden. Ik weet niet wat doen en ben dit echt heel beu aan het worden.

Ruzie met mijn stiefvader

, jaar

Ik heb dus al jaren ruzie met mijn stiefvader. Vroeger voor dat mijn kleine broer (kind van echte mama en stiefpapa) geboren werd was er nooit een probleem. ik was namelijk een super actief kindje met ADHD. Hij behandelde mij altijd als zijn eigen zoon tot dat mijn broertje geboren werd. Toen veranderen alles. Ik werd helemaal aan de kant geduwd zelfs nu nog. Altijd als ik iets vraag is het te veel voor hem, het is ook altijd mijn schuld als er thuis iets gebeurd. Als mijn kleinere broer iets slecht over me zegt of me uit daagt dan doet hij alsof er niets gebeurd, maar als ik dan iets terug zeg krijg ik direct commentaar en is er direct ruzie en dan zegt hij me dat ik geen respect heb en dat ik een super slechte invloed heb op mijn kleine broer. Ik krijg ook altijd te horen als er ruzie is dat ik later niets zal bereiken en dat ik veel zwarte sneeuw zal zien in mijn latere leven. Hij verwacht van mij respect maar ik vind dat respect van beide kanten moet komen, maar wat hij me dan in mijn gezicht altijd zegt is "ik moet jou geen respect tonen jij woont onder mijn dak" Sorry maar dat vind ik echt niet kunnen. Zijn vader (niet mijn echte opa) behandelen mij wel als zijn kleinkind ook al was ik dat niet. Dat is totaal niet het geval bij mijn stiefvader. Hij is nu al 12 jaar samen met mijn echte moeder maar alsnog wordt ik niet behandeld als zijn kind maar gewoon als een stuk kak als ik het zo mag verwoorden. Ik weet niet wat doen en ben dit echt heel beu aan het worden.

Ik voel me schuldig

sofie, 15 jaar

Hai, Ik weet nu sinds 2 jaar dat mn ouders gaan scheiden, alleen woonde ze nog heel lang samen omdat ze er maar niet uit kwamen wie waar ging wonen. Dat is eindelijk gelukt, en sinds gister woont mijn vader ergens anders:(. Ik zit er heel erg mee, aangezien ik pas sinds vorige week wist dat papa weg ging en ik weet nu nog steeds niet waar hij woont. Ik vind het moeilijk om het er over te hebben met mn ouders, en ze communiceren totaal niet met me over dit onderwerp. Mn vader heeft nu eigenlijk niemand meer, en ik voel mee heel schuldig dat het zo is gelopen. Volgende maand is het december dus dat betekent kerst en oud

Ik voel me schuldig

sofie, 15 jaar

Hai, Ik weet nu sinds 2 jaar dat mn ouders gaan scheiden, alleen woonde ze nog heel lang samen omdat ze er maar niet uit kwamen wie waar ging wonen. Dat is eindelijk gelukt, en sinds gister woont mijn vader ergens anders:(. Ik zit er heel erg mee, aangezien ik pas sinds vorige week wist dat papa weg ging en ik weet nu nog steeds niet waar hij woont. Ik vind het moeilijk om het er over te hebben met mn ouders, en ze communiceren totaal niet met me over dit onderwerp. Mn vader heeft nu eigenlijk niemand meer, en ik voel mee heel schuldig dat het zo is gelopen. Volgende maand is het december dus dat betekent kerst en oud