Logo Villa pinedo small

Je hoeft het niet alleen te doen!

Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?

Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.

4397 vragen

Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen

Mama moet weg

, jaar

Hallo mensen, Draco hier. Mijn ouders zijn gescheiden, maar ze wonen nog in het zelfde huis. Door het CNG (kweenie waar t voor staat maar iets zoals de kinderbescherming ofzo) heeft hen aangeraden om dan elke week het huis te bezitten. Dus de ene week is papa thuis, en de andere week is mama der. Mama, is niets meer dan een monster, die mij haat. Papa is wel aardig, maar vaak weg naar werk om het geld te verdienen omdat mama haar baan heeft verloren tijdens Corona. Alhoewel, ik heb nu nog gesprekjes met mensen van het CNG, en van de kinderrechter ofzo. En die vragen mij dus de hele tijd hoe het thuis gaat. Alleen mama forceert mij om te zeggen dat het goed gaat thuis. Maar het gaat helemaal niet goed. Want mama en papa maken constant ruzie wanneer de een even wat wil ophalen, en de sfeer dus helemaal weg is. Mama doet mij ook pijn, en het lijkt erop dat ze niet om me geeft. Ze ziet me niet eens staan. En voordat gij wie dit leest helemaal de pan uit flipt, de politie en dingen en nog meer vakgebieden van de kinderbescherming handelen dat al af. Dus maak je daar maar geen zorgen om. Alleen is er iemand die weet hoe ik ervoor zorg dat mama niet meer in het huis komt? Weet iemand hoe ik mama weg kan krijgen, en het liefst zonder dat er een groot onderzoek gaat plaatsvinden ofzo? Groeten, Draco Ps. Der moet echt een knop komen voor andere genders, laat mij gwoon agender zijn, en dit delen met mensen die hier langs surfen, alsjeblieft, dankjewel :D

Mama moet weg

, jaar

Hallo mensen, Draco hier. Mijn ouders zijn gescheiden, maar ze wonen nog in het zelfde huis. Door het CNG (kweenie waar t voor staat maar iets zoals de kinderbescherming ofzo) heeft hen aangeraden om dan elke week het huis te bezitten. Dus de ene week is papa thuis, en de andere week is mama der. Mama, is niets meer dan een monster, die mij haat. Papa is wel aardig, maar vaak weg naar werk om het geld te verdienen omdat mama haar baan heeft verloren tijdens Corona. Alhoewel, ik heb nu nog gesprekjes met mensen van het CNG, en van de kinderrechter ofzo. En die vragen mij dus de hele tijd hoe het thuis gaat. Alleen mama forceert mij om te zeggen dat het goed gaat thuis. Maar het gaat helemaal niet goed. Want mama en papa maken constant ruzie wanneer de een even wat wil ophalen, en de sfeer dus helemaal weg is. Mama doet mij ook pijn, en het lijkt erop dat ze niet om me geeft. Ze ziet me niet eens staan. En voordat gij wie dit leest helemaal de pan uit flipt, de politie en dingen en nog meer vakgebieden van de kinderbescherming handelen dat al af. Dus maak je daar maar geen zorgen om. Alleen is er iemand die weet hoe ik ervoor zorg dat mama niet meer in het huis komt? Weet iemand hoe ik mama weg kan krijgen, en het liefst zonder dat er een groot onderzoek gaat plaatsvinden ofzo? Groeten, Draco Ps. Der moet echt een knop komen voor andere genders, laat mij gwoon agender zijn, en dit delen met mensen die hier langs surfen, alsjeblieft, dankjewel :D

Ik vind mijn stiefbroer irritant

, jaar

ik fin mijn stief broer iritand want hij claimt mijn fader wat kan ik er aan doen ?

Ik wil niet meer bij mijn vader wonen

, jaar

waarom hoi ik ben eva en ik wil niet meer bij mijn vader wonen. ik ben nu al niet meer bij hem sinds 3 maanden ik wil gwn niet meer bij hem wonen. ik ben bang om het te zeggen maar het is een eikel. sorry maar het klopt gwn. maar kunnen jullie mij helpen ik heb hulp nodig. groetjes Eva .

Ik wil niet meer bij mijn vader wonen

, jaar

waarom hoi ik ben eva en ik wil niet meer bij mijn vader wonen. ik ben nu al niet meer bij hem sinds 3 maanden ik wil gwn niet meer bij hem wonen. ik ben bang om het te zeggen maar het is een eikel. sorry maar het klopt gwn. maar kunnen jullie mij helpen ik heb hulp nodig. groetjes Eva .

Stiefmoeder die bemoedert

, jaar

Hoe ga je om met een stiefmoeder die meteen je bemoedert ?

Ruzie met vader

Lars, 10 jaar

Mijn ouders
Ik heb vaak ruzie met mijn vader hoe kan ik dat stoppen

Mag ik zelf bepalen?

maria, 12 jaar

Rechten
mag ik zelf bepalen bij welke ouder ik wil zijn? ik moet nu elk weekend naar papa maar wil graag een weekend bij mama blijven, maar kan ik dat afdwingen?

Mag ik zelf bepalen?

maria, 12 jaar

Rechten
mag ik zelf bepalen bij welke ouder ik wil zijn? ik moet nu elk weekend naar papa maar wil graag een weekend bij mama blijven, maar kan ik dat afdwingen?

Nieuwe stiefmoeder

, 16 jaar

Heyy, Ik heb sinds dat ik 9 jaar ben gescheiden ouders. Papa had al erg snel een nieuwe vriendin. Hier is vanaf het begin erg veel onduidelijkheid over geweest en ik vond haar niet heel vrolijk overkomen. Nog steeds is dit niet zo en ik kan het echt niet met haar vinden. Ze is altijd chagrijnig, kan niks hebben, zeurt om alles en haar hobby is poetsen ofzo?! Alles moet altijd meteen schoon -> VRESELIJK. Ik merk duidelijk verschil als papa alleen is... Maargoed, mijn stiefmoeder dus. Ik heb gemerkt dat ze in mijn broertjes whatsapp kijkt wanneer papa er niet is en er niemand beneden meer is... Wanneer pap nachtdienst heeft en alle kinderen boven zijn, heeft mijn broertje zijn telefoon dus nog beneden liggen. Altijd als papa er dus niet is, is mijn broertje online op whatsapp. Dit kan hij zelf niet zijn want hij ligt dan al te slapen. Ik voel een enorme onmacht en voel een stuk woede. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet... Ik durf het pap niet te zeggen omdat ik niet weet of hij er vanaf weet ja of nee... Heeft iemand misschien tips tegen dit controlerende gedrag?

Nieuwe stiefmoeder

, 16 jaar

Heyy, Ik heb sinds dat ik 9 jaar ben gescheiden ouders. Papa had al erg snel een nieuwe vriendin. Hier is vanaf het begin erg veel onduidelijkheid over geweest en ik vond haar niet heel vrolijk overkomen. Nog steeds is dit niet zo en ik kan het echt niet met haar vinden. Ze is altijd chagrijnig, kan niks hebben, zeurt om alles en haar hobby is poetsen ofzo?! Alles moet altijd meteen schoon -> VRESELIJK. Ik merk duidelijk verschil als papa alleen is... Maargoed, mijn stiefmoeder dus. Ik heb gemerkt dat ze in mijn broertjes whatsapp kijkt wanneer papa er niet is en er niemand beneden meer is... Wanneer pap nachtdienst heeft en alle kinderen boven zijn, heeft mijn broertje zijn telefoon dus nog beneden liggen. Altijd als papa er dus niet is, is mijn broertje online op whatsapp. Dit kan hij zelf niet zijn want hij ligt dan al te slapen. Ik voel een enorme onmacht en voel een stuk woede. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet... Ik durf het pap niet te zeggen omdat ik niet weet of hij er vanaf weet ja of nee... Heeft iemand misschien tips tegen dit controlerende gedrag?

Het wordt erger

Maya, 11 jaar

Mijn hoofd kan het niet meer aan .! Hallo ik ben Maya , 3 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden en in het begin was er niet zo veel gedoe maar we zijn nu 3jaar verder en het word erger ik had op 14/11/2020 een paniek-aanval gekregen ik weet niet waarom ik was die dag bij m’n vader m’n vader zegt dat het komt door de situatie bij m’n moeder en m’n moeder zegt dat het komt door de situatie bij m’n vader . ik probeer het hier op school zo weinig mogelijk er over te hebben maar dat lukt niet altijd ik heb veel hoofdpijn en stress ik had/heb ook zelfmoord plannen , ik praat wel met m’n vrienden over dat ik misschien zelfmoord wil plegen maar hun zeggen dat ik dat niet moet doen . de jeugdbescherming zit ook achter mij en m’n broertje aan ,ik weet niet wat ze van me willen maar het is gewoon vervelend. kan iemand me helpen 🥺!

Het wordt erger

Maya, 11 jaar

Mijn hoofd kan het niet meer aan .! Hallo ik ben Maya , 3 jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden en in het begin was er niet zo veel gedoe maar we zijn nu 3jaar verder en het word erger ik had op 14/11/2020 een paniek-aanval gekregen ik weet niet waarom ik was die dag bij m’n vader m’n vader zegt dat het komt door de situatie bij m’n moeder en m’n moeder zegt dat het komt door de situatie bij m’n vader . ik probeer het hier op school zo weinig mogelijk er over te hebben maar dat lukt niet altijd ik heb veel hoofdpijn en stress ik had/heb ook zelfmoord plannen , ik praat wel met m’n vrienden over dat ik misschien zelfmoord wil plegen maar hun zeggen dat ik dat niet moet doen . de jeugdbescherming zit ook achter mij en m’n broertje aan ,ik weet niet wat ze van me willen maar het is gewoon vervelend. kan iemand me helpen 🥺!

Waarom?

, jaar

Waroom

Ik val terug in oude gewoontes

, jaar

Hey hallo Ik ben Tara en mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden. Iedereen op school en sport ziet mij als een vrolijk meisje dat erg mondig en eigenwijs is, maar thuis is dat echt heel anders. Ik ben veel agressiever en in mezelf gekeerd. Nadat m'n ouders uit elkaar gingen was ik erg in mezelf gekeerd en had ik een psycholoog. Die heeft echt totaal niet geholpen. Het was zo'n zware tijd voor mij. Ik heb zelfmoord ideeën gehad en mezelf gesneden. Ik had een tijdje dat het goed ging en ik me iets gelukkiger voelde. Nu heb ik het gevoel alsof ik terug val in mijn oude gewoontes en begin mezelf weer te snijden en mezelf echt weer vreselijk te haten. Ik wil echt never nooit meer psycholoog, want het heeft het alleen maar erger gemaakt. Weet iemand wat ik kan doen?

Ik val terug in oude gewoontes

, jaar

Hey hallo Ik ben Tara en mijn ouders zijn 4 jaar geleden gescheiden. Iedereen op school en sport ziet mij als een vrolijk meisje dat erg mondig en eigenwijs is, maar thuis is dat echt heel anders. Ik ben veel agressiever en in mezelf gekeerd. Nadat m'n ouders uit elkaar gingen was ik erg in mezelf gekeerd en had ik een psycholoog. Die heeft echt totaal niet geholpen. Het was zo'n zware tijd voor mij. Ik heb zelfmoord ideeën gehad en mezelf gesneden. Ik had een tijdje dat het goed ging en ik me iets gelukkiger voelde. Nu heb ik het gevoel alsof ik terug val in mijn oude gewoontes en begin mezelf weer te snijden en mezelf echt weer vreselijk te haten. Ik wil echt never nooit meer psycholoog, want het heeft het alleen maar erger gemaakt. Weet iemand wat ik kan doen?