Je hoeft het niet alleen te doen!
Soms wil je gewoon even je verhaal kwijt. Omdat je ouders gescheiden zijn, of omdat er thuis van alles speelt. Hier kun je je vragen stellen, andere kinderen en jongeren snappen precies wat jij meemaakt en reageren met tips of een luisterend oor. Of misschien heb jij wel een goede tip voor iemand?
Liever 1 op 1 chatten met iemand die het zelf ook heeft meegemaakt? Bij Villa Pinedo kun je ook een eigen Buddy krijgen.
4397 vragen
Sorteer op

Zoek op het forum naar vragen van anderen
Hoe combineer ik dit?
, jaar
Hii,
Ik ben nieuw hier. dus alles is nog even wennen. Wel weet ik waar ik over wil praten, ook al is het wel heel moeilijk. Mijn beste vriendin zit op dit moment met haar ouders in een moeilijke situatie. Haar ouders maken veel ruzie en ik ben als enige diegene die zij vertrouwt om erover te praten. Aan de ene kant voelt het fijn dat ze erover praat, maar het is lastig. Mijn stiefvader en mijn moeder gaan uit elkaar. Het is geen vecht scheiding, alleen ze schreeuwen veel en maken heel veel ruzie. We wonen bij mijn stiefvader in huis, maar hij is nu even ergens anders. Aangezien mijn moeder het ook niet zo breed heeft, kunnen we niet snel een ander huis vinden. Wat mijn vraag nu is: hoe kan ik zorgen dat het goed gaat met mij en dat de situatie van mijn moeder en stiefvader mijn school niet beïnvloed. Terwijl ik ook mijn vriendin blijf helpen, ook al vind ik het wel super moeilijk om een luisterend oor te zijn en niet te hebben.
groetjes,
n
Hoe combineer ik dit?
, jaar
Hii,
Ik ben nieuw hier. dus alles is nog even wennen. Wel weet ik waar ik over wil praten, ook al is het wel heel moeilijk. Mijn beste vriendin zit op dit moment met haar ouders in een moeilijke situatie. Haar ouders maken veel ruzie en ik ben als enige diegene die zij vertrouwt om erover te praten. Aan de ene kant voelt het fijn dat ze erover praat, maar het is lastig. Mijn stiefvader en mijn moeder gaan uit elkaar. Het is geen vecht scheiding, alleen ze schreeuwen veel en maken heel veel ruzie. We wonen bij mijn stiefvader in huis, maar hij is nu even ergens anders. Aangezien mijn moeder het ook niet zo breed heeft, kunnen we niet snel een ander huis vinden. Wat mijn vraag nu is: hoe kan ik zorgen dat het goed gaat met mij en dat de situatie van mijn moeder en stiefvader mijn school niet beïnvloed. Terwijl ik ook mijn vriendin blijf helpen, ook al vind ik het wel super moeilijk om een luisterend oor te zijn en niet te hebben.
groetjes,
n
Heeft iemand tips?
, jaar
Hey, ik ben Suzan en mijn ouders gaan binnenkort scheiden, ik vind dit niet leuk. Ik heb het altijd al lastig gevonden om over mijn emoties te praten en ik vind het niet fijn om in het openbaar te huilen. Mijn ouders weten dit, maar ik vind het nog steeds heel lastig. Heeft iemand misschien tips? Ik vind het ook lastig om mijn hoofd leeg te maken, normaal deed ik dat door te wedstrijdzwemmen, maar de zwembaden zijn dicht door de lockdownen het natuurwater is te koud om te zwemmen. Heeft iemand daar een tip voor? Groetjes Suzan
Heeft iemand tips?
, jaar
Hey, ik ben Suzan en mijn ouders gaan binnenkort scheiden, ik vind dit niet leuk. Ik heb het altijd al lastig gevonden om over mijn emoties te praten en ik vind het niet fijn om in het openbaar te huilen. Mijn ouders weten dit, maar ik vind het nog steeds heel lastig. Heeft iemand misschien tips? Ik vind het ook lastig om mijn hoofd leeg te maken, normaal deed ik dat door te wedstrijdzwemmen, maar de zwembaden zijn dicht door de lockdownen het natuurwater is te koud om te zwemmen. Heeft iemand daar een tip voor? Groetjes Suzan
Mijn ouders gaan scheiden
, jaar
K wouw dit gewoon even uitproberen! Nou mijn ouders gaan dus scheiden.... ze zitten nu in het proces, mijn broer is daar door heel vaak verdrietig. Maar, daar door slaap k slecht, en ik heb deze week me cito’s. Heeft er iemand een tip? En het help ook niet dat mijn hond is overleden..... want als ik verdrietig ben dan knuffelde ik met mijn hond..
Mijn ouders gaan scheiden
, jaar
K wouw dit gewoon even uitproberen! Nou mijn ouders gaan dus scheiden.... ze zitten nu in het proces, mijn broer is daar door heel vaak verdrietig. Maar, daar door slaap k slecht, en ik heb deze week me cito’s. Heeft er iemand een tip? En het help ook niet dat mijn hond is overleden..... want als ik verdrietig ben dan knuffelde ik met mijn hond..
Ik voel me soms heel rot
, jaar
hoi ik ben Evie
ik ben tien jaar oud en mijn ouders zijn al 2 jaar uit elkaar ,ik voel me er heel rot over en soms heb ik er zelfs buikpijn over en moet ik huilen maar ik weet niet wat ik aan die buikpijn kan doen en ik heb ook nog een best strenge stiefmoeder die vind dat ik alles netjes en mooi moet houden en ik mag niet in de avond nog een koekje of zo en soms zelfs niet in het weekend ik voel me er heel erg rot over en mijn echte moeder is niet zo streng en als ik bij mijn vader ben mis ik mijn huisdieren en soms heb ik het gevoel dat ik van mijn vader mijn moeder niet mag missen en dat voelt zo stom daarom huil ik meestal in de avond als ik in bed lig wat kan ik er aan doen heeft iemand een tip
liefs Evie
Ik voel me soms heel rot
, jaar
hoi ik ben Evie
ik ben tien jaar oud en mijn ouders zijn al 2 jaar uit elkaar ,ik voel me er heel rot over en soms heb ik er zelfs buikpijn over en moet ik huilen maar ik weet niet wat ik aan die buikpijn kan doen en ik heb ook nog een best strenge stiefmoeder die vind dat ik alles netjes en mooi moet houden en ik mag niet in de avond nog een koekje of zo en soms zelfs niet in het weekend ik voel me er heel erg rot over en mijn echte moeder is niet zo streng en als ik bij mijn vader ben mis ik mijn huisdieren en soms heb ik het gevoel dat ik van mijn vader mijn moeder niet mag missen en dat voelt zo stom daarom huil ik meestal in de avond als ik in bed lig wat kan ik er aan doen heeft iemand een tip
liefs Evie
Waarom?
, jaar
Waarom bestaan gescheidenouders?
Waarom?
, jaar
Waarom bestaan gescheidenouders?
Bedankt Villa Pinedo
Rosa, 16 jaar
Wat de f@#ck?!
Hoi iedereen!
Ik heb helemaal geen vraag, maar ik wil wel graag wat zeggen. Ik voelde mij aan het begin van dit jaar mentaal erg slecht en toen ontdekte ik op internet Villa Pinedo! Sinds dat moment gaat het veel beter met mij en kan ik de vechtscheiding van mijn ouders eindelijk verwerken, na ook goed contact te hebben met een buddy. Dus ik wil jullie heel erg bedanken en ik vind het echt een enorm mooie organisatie!
Bedankt Villa Pinedo
Rosa, 16 jaar
Wat de f@#ck?!
Hoi iedereen!
Ik heb helemaal geen vraag, maar ik wil wel graag wat zeggen. Ik voelde mij aan het begin van dit jaar mentaal erg slecht en toen ontdekte ik op internet Villa Pinedo! Sinds dat moment gaat het veel beter met mij en kan ik de vechtscheiding van mijn ouders eindelijk verwerken, na ook goed contact te hebben met een buddy. Dus ik wil jullie heel erg bedanken en ik vind het echt een enorm mooie organisatie!
Ik vind het moeilijk
, jaar
Hey,
Zoals beloofd zou ik weer een keer wat van mezelf laten horen. 2de keer dat ik dus niet iets plaats, en weer vind ik het heel eng.
In het vorige bericht (https://www.villapinedo.nl/forum/ik-wil-me-gehoord-voelen/) had ik het erover dat ik als ik bij papa ben ik mama heel erg mis. Nu ben ik al 2 weken niet meer bij mama geweest. Mama wil even rust en wil mij even niet meer in huis hebben... Ik ben ook niet zo makkelijk, maar vind het heel moeilijk. Ik vind het bij papa niet leuk, en hij heeft een vriendin, ik wil haar niet aardig vinden, maar ik moet van mijn vader.
Op school zeggen mensen altijd dat gescheiden ouders helemaal niet erg is, dat het allemaal makkelijk is en je dan gelukt hebt, omdat je alles dubbel krijgt... Maar ik vind het helemaal niet leuk. Geen van al die dingen... Ik voel me heel stom.
Ik voel me heel erg waardeloos, ik heb het gevoel dat alles mijn schuld is. En elke avond huil ik mezelf in slaap. (Ook tijdens het schrijven van dit bericht).
Een buddy heb ik nog steeds niet aangevraagd, ik durf het nog niet, ik hou het wel even bij het forum.
Ik vind het moeilijk
, jaar
Hey,
Zoals beloofd zou ik weer een keer wat van mezelf laten horen. 2de keer dat ik dus niet iets plaats, en weer vind ik het heel eng.
In het vorige bericht (https://www.villapinedo.nl/forum/ik-wil-me-gehoord-voelen/) had ik het erover dat ik als ik bij papa ben ik mama heel erg mis. Nu ben ik al 2 weken niet meer bij mama geweest. Mama wil even rust en wil mij even niet meer in huis hebben... Ik ben ook niet zo makkelijk, maar vind het heel moeilijk. Ik vind het bij papa niet leuk, en hij heeft een vriendin, ik wil haar niet aardig vinden, maar ik moet van mijn vader.
Op school zeggen mensen altijd dat gescheiden ouders helemaal niet erg is, dat het allemaal makkelijk is en je dan gelukt hebt, omdat je alles dubbel krijgt... Maar ik vind het helemaal niet leuk. Geen van al die dingen... Ik voel me heel stom.
Ik voel me heel erg waardeloos, ik heb het gevoel dat alles mijn schuld is. En elke avond huil ik mezelf in slaap. (Ook tijdens het schrijven van dit bericht).
Een buddy heb ik nog steeds niet aangevraagd, ik durf het nog niet, ik hou het wel even bij het forum.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden
, jaar
Ik ben een meisje en ik kreeg vandaag te horen dat mijn ouders gaan scheiden. Ik ben hier heel verdrietig over en ik kan niet stoppen met huilen. Ik weet niet hoe ik met deze situatie om moet gaan. Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn ouders gaan scheiden
, jaar
Ik ben een meisje en ik kreeg vandaag te horen dat mijn ouders gaan scheiden. Ik ben hier heel verdrietig over en ik kan niet stoppen met huilen. Ik weet niet hoe ik met deze situatie om moet gaan. Kunnen jullie mij helpen?
Band opbouwen met stiefvader
caithlin, 12 jaar
Stiefouders
hoi ik ben Caithlin ik ben 12 jaar en ik woon in *** en ik heb geen goeie band met mijn stief / bonus vader mijn bio vader is overleeden door kanker en ik wil een goeie band met mijn stief vader op bouwen maar dat lukt niet willen jullie mijn helpen ?? alvast Bedankt liefs Caithlin
Band opbouwen met stiefvader
caithlin, 12 jaar
Stiefouders
hoi ik ben Caithlin ik ben 12 jaar en ik woon in *** en ik heb geen goeie band met mijn stief / bonus vader mijn bio vader is overleeden door kanker en ik wil een goeie band met mijn stief vader op bouwen maar dat lukt niet willen jullie mijn helpen ?? alvast Bedankt liefs Caithlin
Verslaafd aan alcohol
Anoniem, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi ik ben anoniem
Ik wil dit graag even kwijt maar vindt het ook wel spannend. Mijn vader was een tijdje verslaafd aan alchohol omdat mijn oma dood ging toen gingen mijn ouder scheiden. Toen ging het een tijdje niet zo goed met papa dat we niet bij hem konden slapen. Dus toen sliepen we bij mama. Papa had opegevement een vriendin. Toen ging het een tijdje goed tot nu dan hij was weer begonnen.
Heeft er iemand een tip voor hoe ik hiermee om moet gaan
Verslaafd aan alcohol
Anoniem, 10 jaar
Mijn woonsituatie
Hoi ik ben anoniem
Ik wil dit graag even kwijt maar vindt het ook wel spannend. Mijn vader was een tijdje verslaafd aan alchohol omdat mijn oma dood ging toen gingen mijn ouder scheiden. Toen ging het een tijdje niet zo goed met papa dat we niet bij hem konden slapen. Dus toen sliepen we bij mama. Papa had opegevement een vriendin. Toen ging het een tijdje goed tot nu dan hij was weer begonnen.
Heeft er iemand een tip voor hoe ik hiermee om moet gaan

3