Al 22 jaar ruzie
Anoniem, 21 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi Anoniem, Dankjewel voor je berichtje op het forum en wat goed dat je op deze manier een beetje over je situatie kan vertellen. Wat een ontzettend nare situatie zit je in zeg. Voordat mijn ouders uiteindelijk gingen scheiden heb ik ook jarenlang in een huis gewoond waar eigenlijk weinig meer gedaan werd dan ruziemaken. Ik denk dat het een goed idee is om je ouders elke keer dat ze slechte dingen over elkaar tegen jou willen ventileren duidelijk te zeggen dat je dit niet wil horen. Als ze dan nog besluiten door te gaan kan je ze gerust afkappen of er gewoon bij weg lopen. Misschien kan je ook eens met je ouders om de tafel gaan zitten en ze duidelijk maken hoeveel je onder hun geruzie te lijden hebt. Misschien zien ze dat niet doordat ze zo met hun eigen problemen bezig zijn. Heel veel sterkte en liefs, Meike
meer dan 10 jaar geleden
Hallo anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat een ontzettend vervelende situatie. Ik herken mij in het verhaal dat jij vertelt. Mijn moeder en haar vriend hebben ook ontzettend veel ruzie. Ik ga naar school en ik werk 12 uur in de week, dan zoek je gewoon rust thuis en zit je niet te wachten op zo'n ruzies. Ik snap helemaal dat jij dit ook ervaart. Ik probeer mij op zo'n moment altijd een beetje af te sluiten van de omgeving. Meest ga ik muziek luisteren met oortjes in zodat ik de ruzie niet hoor. Ik weet uit mijn eigen ervaringen dat het bemoeien met de ruzies geen zin heeft, het maakt het vaak alleen maar erger en het kost je gewoon ontzettend veel energie. Probeer er op een ander moment eens, met beide ouders, over te praten. Kies een rustig moment hiervoor, bijvoorbeeld wanneer je alleen met jouw vader of moeder thuis bent. Vertel ze hoe jij de ruzies ervaart en lucht je hart tegenover hen. Zeg tegen hen dat ze met een passende oplossing moeten komen. Als dit niet mocht helpen, dan kun je altijd nog eens proberen om er met een ander vertrouwd persoon erover te praten, misschien heeft deze persoon nog wel een goed advies voor je of kan hij/zij jou verder helpen. Veel succes en sterkte! Groetjes, Aron
0
meer dan 10 jaar geleden
Hallo. mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 jr oud was, heden ben ikzelf gehuwd geweest en inmiddels ook gescheiden..ik kan dus van 2 zijde deze problematiek. mijn insteek zou zijn om je ouders kenbaar te maken, dat ze hun frustratie en teleurstelling in hun partner, niet met jou moeten bespreken. zij hebben veel emotie en spanningen die er wel uit moeten, maar dan niet bij jou . het is wel begrijpelijk, maar niet goed. als een ouder zo tegen je praat, zeg dan duidelijk dat het niet jou plaats is om hun emotioneel te ondersteunen. jij moet onafhankelijk blijven en zonder oordeel. immers jij hebt geen ruzie me je vader of moeder. je moet hun erop wijzen dat ze hulp moeten zoeken, hetzij professionele hulp, danwel familie of vrienden.. maar liefst onpartijdige hulp. dat laatste is extreem belangrijk. iemand die partijdig is zal de zaak eerder moeilijker maken dan oplossen. sterkte en succes in je werk prive en toekomst.
0

0