Mijn lichaam lijdt onder stress
Anoniem , 22 jaar
Reacties (2)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi! Bedankt voor het uitgebreide bericht op ons forum. Wat een heftige situaties heb jij al moeten meemaken in je leven. De scheiding, ruzie met je moeder, de persoonlijkheid van je vader. Geen makkelijke zaken die jou hebben beïnvloed op jonge leeftijd! Ik kan me daarom ook goed voorstellen dat je lichaam een keer zegt dat het genoeg is. Daarom ben ik ook ontzettend trots op je dat je ervoor hebt gekozen om op jezelf te gaan wonen! Wat een dappere stap van je die je gaat zetten. Vooral omdat je (zoals je zelf ook zegt) van alle kanten onder druk wordt gezet door je vader. Ik kan me voorstellen dat het veel moed gekost heeft om deze stap te nemen. Daar mag je super trots op zijn! Dan je vraag over hoe je dit nieuws het beste kunt brengen aan je vader. Jij kent je vader het beste en weet dus waar hij toe in staat is als je het hem verteld. Ik kan dus ook niet zeggen wat je het beste kunt doen of hoe je het hem het beste kunt vertellen. Je moet zelf een manier vinden om het hem te vertellen die voor jou het fijnste is. Zelf denk ik dat het voor jou erg fijn kan zijn als je een brief schrijft naar je vader met daarin de dingen die je kwijt wilt. Op die manier kun je bewust je woorden kiezen en hoef je niet bang te zijn dat je dingen vergeet te vertellen door de stress. Je kunt hem vertellen dat de reden dat je het appartement wilt huren niet komt doordat je moeder vlakbij woont, maar dat je het een mooi appartement vindt, prima betaalbaar en dichtbij alle dingen die je onderneemt. Ook kun je ervoor kiezen om in de brief te zeggen hoe je wilt dat je vader hiermee omgaat. Natuurlijk is de keuze aan hem wat hij daarmee doet, maar zo heb je zelf aangegeven hoe je graag zou willen dat het gaat. Ik hoop voor je dat het appartement naar je zin is en dat je het kunt vertellen tegen je vader op de manier die voor jou fijn is! Liefs, Lynn.
meer dan 10 jaar geleden
Hallo anoniem, Bedankt voor jouw berichtje op ons forum. Wat vervelend voor jou dat je in een dilemma zit wat je het best kunt doen. Kies vooral voor jezelf in deze situatie! Je bent volwassen en je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt, maak jezelf niet teveel afhankelijk van jouw ouders. Wat betreft het vertellen aan jouw vader: dit is natuurlijk erg moeilijk voor jou. Probeer een geschikt moment te zoeken, bijvoorbeeld een moment wanneer hij goed gehumeurd is, dit kan helpen in hoe hij hierop reageert. Neem hier de tijd voor die je hiervoor nodig hebt, schrijf het desnoods op papier op, zodat je niet meteen zijn reactie onder ogen hoeft te zien. Doe vooral waar jij je goed bij voelt. Veel succes! :) Groetjes, Aron
0

0