Is dit mijn kans?
Kleinzusje, 16 jaar
Reacties (2)
bijna 11 jaar geleden
Hallo Kleinzusje, Wat dapper van je dat je hier je verhaal durft te vertellen en zo ook hulp probeert te zoeken. Wat ik nu uit je verhaal begrijp is dat je toen je twaalf was eigenlijk een beetje tegen je zin bij je vader aan de andere kant van het land bent gaan wonen zodat hij kinderbijslag kon trekken van de overheid. Dit is natuurlijk niet helemaal netjes van hem. Je hoort niet alleen te willen dat je kind bij je komt wonen zodat je er als het ware geld aan kan verdienen. Ook begrijp ik uit je verhaal dat je het liefste terug zou keren naar je moeder maar dat je aan de andere kant niet zo heel goed weet hoe je je bij deze situatie moet voelen en of je het wel aan je vader zou durven te vertellen. Is het misschien een idee om dit eens te bespreken met iemand die je vertrouwd? Bijvoorbeeld je moeder of een ander familielid? Misschien kunnen zij je helpen om wat meer overzicht te krijgen op de situatie en je eigen gevoelens en kan je zo een keuze maken. Als je het niet zo goed aan je vader durft te vertellen kan je misschien een brief schrijven waarin je alles aan hem uitlegt. Zo kan je rustig nadenken hoe je het liefste iets tegen hem wil zeggen. Onthoud alsjeblieft wel dat jij degene bent die je prettig moet voelen bij je beslissing, niet je vader of moeder. Veel sterkte en liefs, Meike
meer dan 10 jaar geleden
Hallo Kleinzusje, Bedankt dat je ons in vertrouwen wilt nemen met je heftige berichtje. Wat zal deze tijd voor jou moeilijk zijn geweest, zeg! En nog steeds. Ik ben het heel erg eens met het berichtje dat Meike je heeft gestuurd. Ik wil je alleen nogmaals op je hart drukken; Denk alsjeblieft niet dat je iedereen zult gaan kwetsen of dat je mensen vroeger al gekwetst hebt. Jij bent niet de oorzaak van de keuzes van je ouders en voor ons als kinderen van gescheiden ouders, helemaal op die leeftijd, is het dan ook moeilijk om binnen deze keuzes onze eigen weg te vinden. Je kunt niet allebei je ouders of je familie er omheen allemaal tevreden houden, hoe graag je dit ook zou willen. Uiteindelijk gaat het om jou en waar jij jezelf het beste bij voelt. Wanneer je ouders echt van je houden, zullen ze je altijd gelukkig willen zien. Welke keuze je dan ook maakt, zolang het goed gaat met jou, zal het goed gaan met hen. Natuurlijk zal de keuze heel moeilijk blijven, doordat je altijd het idee zult hebben dat je één van de twee te kort zult doen, maar er is er maar één die zich gelukkig hoort te voelen in haar leven en dat ben jij! Luister naar je hart, dit is je kans. Heel veel liefs en sterkte, Nadia
0

0