Logo Villa pinedo small

Ouders zijn net gescheiden

Lina, 10 jaar

Mijn woonsituatie
Mijn ouders zijn eergisteren gescheiden. Ik heb er moeite mee. Ik voel mij thuis bij de honden. Heeft iemand nog tips?
OF

Reacties (2)

Jasper

ongeveer 3 jaar geleden

Hoi Lina, Ik snap heel goed dat je er moeite mee hebt. Voor mij was het in het begin ook heel erg wennen, maar nu heb ik er beter mee om leren gaan. Het heeft mij heel erg geholpen om er over te praten. Heb jij iemand waarmee je over de scheiding kan praten? een juf/meester of een goede vriendin? anders kan je ook altijd een buddy aanvragen. Die heeft zelf ook ervaring met gescheiden ouders. groetjes, Jasper

0

Danielle

ongeveer 3 jaar geleden

Lieve Lina! Wat dapper van je dat je je vraagt op het forum van Villa Pinedo hebt gesteld! Wat vervelend om te horen dat je ouders pas zijn gescheiden. Mijn ouders zijn 6 jaar geleden ook gaan scheiden en hier was ik erg verdrietig om. Zelf herken ik de moeite in het begin heel erg. Een scheiding brengt ook grote veranderingen met zich mee! De tip die ik voor jou heb ik om goed voor jezelf te kiezen waar jij je prettig bij voelt. Hierin kan je ook aangeven als je even met iemand wilt praten of gewoon even wat afleiding wilt van de situatie thuis. Ik ging vaak met een vriendinnetje mee naar de bioscoop of samen spelen. Ook kan je natuurlijk altijd met een buddy kletsen over de scheiding: https://www.villapinedo.nl/informatie-over-buddy/. Maar misschien heb je ook wel iemand in je omgeving, zoals een opa of oma of een buurvrouw of tante? Daarnaast kan je ook altijd een reactie schrijven op dit forum! Hier zijn ook genoeg kinderen en jongeren met gescheiden ouders die jou tips kunnen geven :) Ik wens je veel liefde! Liefs, Danielle

0

πŸ“ Geef zelf antwoord op deze vraag

Deel hier jouw ervaring, tips en adviezen!

respond to letter