Verjaardagen
Anoniem, 23 jaar
Reacties (3)
meer dan 10 jaar geleden
Hoi! Super bedankt voor je berichtje op ons forum. Wat een herkenbare situatie. Ik ben zelf ook binnenkort jarig en vroeg me ook af hoe ik dit zou gaan regelen dit jaar. Toen ik nog klein was, heb ik gescheiden feestjes gehouden, dus een bij mijn moeder en een bij mijn vader. In de afgelopen jaren had ik niet zo zin meer om een verplicht familiefeest te houden, dus heb ik besloten om bij mijn moeder een feestje te geven en met mijn vader iets leuks te gaan doen als cadeau voor mijn verjaardag. Zo hebben we al een keer een stad bezocht en zijn we een paar keer uit eten geweest. Dit beviel wel goed, maar toch twijfel ik nu weer. Beide ouders op mijn kamer uitnodigen, bij mijn moeder een feestje geven, met mijn vader uit eten voor mijn verjaardag of juist helemaal niets doen? Een heel herkenbaar dilemma dus! Ik wil graag tegen je zeggen dat ik het ontzettend dapper van je vind dat je het vorig jaar hebt gedurfd om beide ouders uit te nodigen. Daar heb je veel moed voor nodig en ik kan me voorstellen dat het vrij moeilijk is om je beide ouders in dezelfde ruimte te zien. Daarom vind ik het ook echt jammer om te horen dat het bij jou niet zo heeft uitgepakt als dat je had gehoopt. Ik kan me goed voorstellen dat je besluit om ze daarom ook niet allebei uit te nodigen. Ik denk dat er zelf nog een paar opties zijn die je zou kunnen doen. Ten eerste zou je natuurlijk geen feestje kunnen geven, maar zoals je zelf al zegt: super jammer! Vooral omdat dit iets is tussen je ouders en daar zou jij geen last van moeten hebben (ik weet ook dat de werkelijkheid vaak anders is ;)). Ook kun je ervoor kiezen om je vader niet uit te nodigen, maar zoals je zelf al zegt, is het dan misschien zo dat hij zich buitengesloten voelt. Is dit echt zo of denk je dat? Misschien kan je er eens een gesprek met hem over hebben hoe hij daar over denkt. Het kan ook zo zijn dat hij veel liever iets anders met je gaat doen op je verjaardag dan dat je hem uitnodigt voor je feestje. Zo kunnen jullie bijvoorbeeld uit eten gaan of samen een film kijken in de bioscoop. Als laatste kan je er ook voor kiezen om een feestje te geven zonder ouders erbij, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat ook liever niet hebt. Alvast een hele fijne verjaardag! Liefs, Lynn. P.s. Ik ben heel benieuwd hoe je het uiteindelijk gaat vieren! Daarom zou ik het ook heel leuk vinden als je een reactie plaatst als je weet wat je gaat doen ;)
meer dan 10 jaar geleden
Lynn, dankje voor je snelle reactie. Is er misschien een mogelijkheid om bijv. te chatten? Na een goed gesprek met mijn vriend zie ik nu waar het 'm in zit. Dat zou ik graag met je delen en je reactie op hebben.
0
meer dan 10 jaar geleden
Hoi! Fijn dat het gesprek met je vriend zo'n positief resultaat heeft gehad. De mogelijkheid tot chatten hebben wij bij Villa Pinedo (nog) niet, maar je kunt wel via de mail contact met me opnemen. Je kunt een mail sturen naar lynnvries@gmail.com. Liefs, Lynn.
0

0